Lampshade becomes flower vase - fast and simple DIY




Ik heb een echte liefde voor Franse Brocante.

En soms, als bij toeval, ontstaan de meest uiteenlopende verzamelingen. 

Mijn verzameling oude lampenkapjes vormen hier tezamen een mooi stilleven op de kast in de kamer.

Maar het leek me een leuk idee om de 'bolletjes' als vaasje
(her) te gebruiken. 



I have a real crush for French Brocante!
And sometimes, as if by chance, beautiful collections start forming on their own.
This collection of old lampshades form a beautiful still life on the cupboard in our living room.
But it seemed like a nice idea to upcycle the white lampshades as a flower vase.




Moest er alleen een 'voetstuk' komen om ze neer te kunnen zetten.

En zo bedacht ik deze snelle zelfmaker.

Het was er gisteren eigenlijk te warm voor, het is hier al dagen prachtig mooi zomers weer met temperaturen boven de 30°C, maar ik dook toch maar in de garage.

Een stukje hout was snel gevonden.
Het lastigste gedeelte van deze zelfmaker was het boren. 
Maar toen dat eenmaal was gefixt werd er alleen nog even geschuurd 
en klaar was het voetstuk :-)

De reukerwten staan in bloei in onze tuin.
Twee jaar geleden kreeg ik zaadjes van Ageeth (Ogenzalf) en sindsdien komen ze ieder jaar weer vrolijk en spontaan op. 

Een heel fijn weekend iedereen!


I only needed a pedestal.
That's how I came up with this easy and fast DIY.
And so became this old lampshade the perfect vase for the sweet pea flowers!




Comments

  1. Wat een ontzettend leuk idee! En wat een prachtige verzameling lampenkapjes. De mooie bloemen van de erwt stralen in hun onderkomen. Ik kreeg ook zaden van Ageeth en geniet dit jaar ook van deze klimmer. Heerlijk!

    ReplyDelete
  2. Geweldig leuk. Ook je verzameling kapjes

    ReplyDelete
  3. Oh hoe tof zeg!Mooie kleur trouwens.Ik heb vandaag ook wat nieuwe een jarige gehaald,de vorige hadden de geest al gegeven,ik heb totaal geen groene vingers maar hou van bloemen op mijn terras.De bloemist had medelijden met me en ik kreeg er 3 voor de prijs van 2 ;-)

    ReplyDelete
  4. Ja tof hoor en deze ruiken toch ook zo lekker?

    ReplyDelete
  5. Heel gaaf! Moet je vast veel energie hebben gegeven, ondanks de hitte.


    ReplyDelete
  6. Wat leuk én toevallig. In de vakantie in Denemarken liepen we op een rommelmarkt en zagen mooie ouse lampenkappen. Leuk als vaas zei ik tegen man....

    ReplyDelete
    Replies
    1. En heb je ze mee naar huis genomen Jeanette?

      Delete
  7. Echt een schitterend idee maar als stilleven ook subliem.

    ReplyDelete
  8. Knap gedaan! Je hebt een designstuk gemaakt! Als je dit op de markt brengt, word je rijk! Echt, zo mooi!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts