Doperwten zijn koud ook erg lekker!




......en natuurlijk het allerlekkerst met doperwten uit eigen moestuin.
Verse doperwten zijn een ware lekkernij. 
Dit is een erg eenvoudig en simpel recept. Perfect voor een warme zomeravond. Een stukje stokbrood erbij, meer hoeft het 'echt' niet te zijn :-)

Doperwtensalade met spekblokjes

RECEPT

(VOOR)GERECHT VOOR
2 personen

INGREDIENTEN
400g dopwerwten
(Van verse doperwten heb je ongeveer een kilo nodig om na het doppen dezelfde hoeveelheid doperwtjes over te houden.) 
    100g spekblokjes
    3 el balsamicoazijn
    verse peterselie
    olijfolie
    grof zeezout

    BEREIDINGSWIJZE
    1. Dop de doperwten en spoel ze even af met koud water.
    Breng ondertussen een pan met water aan de kook. (Ik voegde geen zout toe).

    2. Dompel de doperwten in het kokende water en laat ze gedurende 3 minuten koken.

    3. Giet ze daarna af en spoel ze af met stromend koud water.

    4. Bak de spekblokjes even in een koekepan. 

    5. Doe de vers gesneden peterselie, spekjes bij de koude doperwten en breng op smaak met een beetje olijfolie, balsamicoazijn en grof zeezout.

    BON APPETIT

    Comments

    1. Heerlijk lijkt me. Ik zag gisteren doperwten op de markt, maar ze zagen er niet goed uit helaas. Dus niet gedaan

      ReplyDelete
    2. Als ik dit zie vind ik het jammer dat ik geen doperwten in de tuin heb, Alet.

      ReplyDelete
    3. Dat zijn de lekkerste, de verse! En als je dan al het werk hebt gedaan, is dit je beloning. Mmmmm!

      ReplyDelete

    Post a Comment

    Popular Posts