Over rommel en andere schatten




Vraag me niet waarom, maar ze moesten mee, deze drie oude lijstjes met vogel illustraties.

We stonden vorige week zondag op de jaarlijkse Brocante-markt in ons dorp. 
Vooral voor de gezelligheid. (Ik vermaak me er altijd prima, heerlijk zittend op m'n stoeltje achter m'n verkoopwaar. Al kletsende met m'n mede standhouders en slurpend aan m'n beker met koffie. Er wordt wat af en aan gesleept op zo'n Brocante. Zeer vermakelijk om naar te kijken) .  

Nu ben ik grote liefhebber van Brocante-markten en sleep ik zelf ook wat af en aan met rommel en andere schatten. Maar dit jaar zou ik 'heel verstandig' alleen verkopen. Tijd voor de jaarlijkse opruiming in huize B.

De verkopen liepen zeer goed en tot een half uur voor het einde van de markt bleef ik zeer verstandig op m'n stoeltje zitten en hield ik me aan de afspraak (met mezelf).

Maar "het bloed kruipt waar het niet gaan kan" en zo presteerde ik het toch nog om net voor het einde van de markt, in een recordtijd, een paar bijzondere schatten te scoren. 

Niet 'verstandig' misschien maar het was voor mij als 'de kers op de taart' na een zeer gezellige morgen.

Comments

  1. Nou ik snap het wel hoor! Wat ik niet snap is dat ze er zo lang zijn blijven staan. Op jou wachten waarschijnlijk om zo'n mooi plekje te krijgen. Heel verstandig om je hart te volgen en zo je kers te krijgen. Volgend jaar is er wel weer een markt om spullen op te ruimen ;)

    ReplyDelete
  2. Ik had die kers ook niet kunnen laten hangen alhoewel ik me voorgenomen heb om minder naar binnen te slepen, er moet meer uit. Maar soms, soms ja...…..

    ReplyDelete
  3. Je had precies het goede moment uitgekozen om je oog te kunnen laten vallen op deze schoonheden!

    ReplyDelete
  4. Dat klinkt heerlijk! En wat braaf dat je je de hele tijd had ingehouden :-)
    Maar als beloning voor het flink verkopen, mocht je toch zelf ook wel wat!
    Deze lijstjes zijn fantastisch, ik hou van vogels en zo'n mooie illustraties vind je anders nergens, dus goed gedaan!

    ReplyDelete
  5. Je hebt dat goed gedaan!Mooie keuze gemaakt.En zelf goed verkocht?

    ReplyDelete
  6. Dat toetje had je gewoon verdiend

    ReplyDelete
  7. Soms moet je afwijken van afspraken met jezelf, dat houdt het leven spannend en leuk. En volgend jaar ga je gewoon weer staan, met of zonder vogel-schilderijtjes.

    ReplyDelete
  8. Haha, wat is het leven zonder kersen? Ik verheug me nu alweer op de rommelmarktjes op mijn zomeradresje, ondanks mijn minimalistische huisje.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts