Kamperen

Kamperen is volgens mij DE ideale manier van vakantie vieren.
Lees: de ideale manier van vakantie vieren met jonge kinderen.
Oké, onder één voorwaarde dan; het moet mooi en vooral droog weer zijn anders verandert dit gezellige plaatje in "no time" in een nachtmerrie.
Ook al eens meegemaakt hoor; met vijf man in een te kleine, te natte, te volle tent en alleen maar regen de hele dag............ voordat je het weet zit je, al ruzie makend, weer in de auto terug naar huis.
Daarom rijden we eigenlijk ook altijd richting het zuiden, in plaats van naar het noorden, en zoeken we de zon op. Ook al lijkt Noord-Europa me ook prachtig om eens te bezoeken: Denemarken, Zweden......... maar dat komt later nog wel eens.

Gisteren kwamen we thuis van een 10-daagse kampeervakantie in de omgeving van Tours (Fr.) Het was in alle opzichten Goed Genoeg (Goed genoeg is het nieuwe perfect toch?). Behalve het weer; dat was Perfect; fijn warm (niet benauwd) en heel veel zon!!!!!

In tegenstelling tot voorgaande jaren was ons enigste doel; niks (moeten) doen, lummelen, lanterfanten en bijkomen. Geen verplichtingen, geen televisie, geen internet, geen klok, en vooral geen planning en op één kasteel na, eigenlijk geen toeristische uitstapjes.

We gingen naar een vrij grote camping met zwembad en animatie team. Vaak gaan we naar kleine campings met weinig tot geen activiteiten en zijn we zelf het animatie team; maken we een planning met activiteiten, toeristische (leerzame) uitstapjes, wandelingen en/of fietstochten om de regio waar we zijn te ontdekken. Wat ook geweldig is en normaal gesproken gaat mijn voorkeur uit naar een actieve vakantie maar dit keer was deze behoefte er even niet. Na een aantal moeilijke maanden hier in huis (waar ik hier niet teveel over kwijt wil omdat het nogal persoonlijk is en niet alleen mij aangaat) waren wij (voornamelijk de volwassenen van ons gezin) even toe aan HELEMAAL NIKS.

En dan ben je op zo'n camping helemaal op het goede adres. Kinderen maken snel vriendjes en vriendinnetjes, vermaken zich in het zwembad (die van ons zijn echte waterratten) en in de speeltuin. En als ze willen worden er allemaal leuke (sport) activiteiten georganiseerd.
Ze vonden het allang goed dat pa en ma deze keer besloten hadden om niet de reisleider uit te hangen en dat we ons met een boek op een ligstoel nestelden (ik las maar liefst 2 boeken deze vakantie).

Wat hebben we genoten; van het buitenleven, van het 's avonds spelletjes spelen bij een kaarsje, van het samen ontbijten 's morgens, van het zwembad, van de rust.........

Dus eigenlijk zeg ik het niet goed; de vakantie was anders, minder "actief" als anders maar voor nu gewoon helemaal perfect!!!!

Comments

1. Je foto's zijn prachtig veelzeggend. En wat fijn dat het precies was wat jullie nodig hadden. Ik ben blij voor je, X
    En welke boeken heb je gelezen?

ReplyDelete
  2. Niks moet niksen mag! Fijn dat jullie hebben genoten van de rust. Liefs je zusje

3. Groot gelijk om te luieren, te niksen, te lezen en de kinderen hun gang te laten gaan met nieuwe vriendjes.

4. Groot gelijk om te luieren, te niksen, te lezen en de kinderen hun gang te laten gaan met nieuwe vriendjes.

ReplyDelete
  5. Wat klinkt dat heerlijk Alet, de vakantie in kunnen vullen zoals het nu het beste is voor jullie gezin. Wees blij dat je dat kunt doen. Wij doen dat nu ook, een andere, iets minder actieve vakantie, maar precies goed voor nu. Fijne zomer verder.

Replies
    1. Ik wens jou en je gezin ook een hele fijne zomer Jeanette!

Delete
  6. En dat is nou precies hoe vakantie bedoeld is :)