De tuin in januari










Op de eerste foto staat Adrien, onze haan. Geen haantje de voorste, alles behalve dat.....
Hij scharrelt vaak wat op een afstandje, van de kakelende dames "Kip". 
Adrien slaapt niet in het kippenhok maar alleen in een struikje achterin de ren. 
Dat klinkt dan best zielig maar uiteindelijk denk ik dat hij het wel lekker rustig vindt zo.
Ook mij stond hij wat op een afstandje te bekijken toen ik begin januari eindelijk de dode tomatenplanten opruimde.

De tweede foto maakte ik de zondag erna. Het regende de hele dag. Alleen
's middags klaarde het een uurtje op. We maakten in dat uurtje een begin met de nieuwe kippenren. Het is inmiddels af. 
Ik denk dat zelfs het lelijkste stukje tuin gezellig wordt door zo'n leuk schapenhekje!
 

De foto's 3/ 4 en 5 maakte ik op 18 januari, mijn verjaardag.
Na dagen van regen en grijs weer voelde dit prachtige winterweer als een echt cadeautje!

De vorst heeft een tijdje voortgeduurd. Zodoende besloot ik toch maar een paar dagen later (ik hoop niet té laat) de twee artisjokken planten te beschermen met een laagje stro (foto 6) en 7.

Een groot gedeelte van de groentetuin, waar inmiddels alweer behoorlijk wat onkruid groeide, bedekte ik met karton. Zo gaat het onkruid dood en dat scheelt weer behoorlijk wat werk voor later. Ook trekt dit wormen en andere insecten aan. Goed voor een luchtige grond en zo komt het dat ik al een paar jaar niet meer hoef te spitten.

Al met al was ik dus best veel buiten in januari, ook 's winters kan het fijn zijn in de tuin.

Comments

  1. Leuk zeg, een haan bij je huis! En mooie foto's.

    ReplyDelete
  2. Mooi Alet, dat schapenhek. Ja, dat karton, dat heb ik al meer gelezen. Maar verteerd dat niet in de loop van de winter? Wanner gooi je dat erop?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik denk dat ik eigenlijk al iets te laat ben. Meestal kan dit al zo ergens in november, december....... Het verteerd inderdaad met de tijd en dat is ook de bedoeling. De restjes die er nog liggen in de lente, hark ik bij elkaar en doe ik dan op de composthoop :-)

      Delete
  3. Mooie foto’s, vooral die van het bevroren blad, geeft altijd een mooi effect.
    Leuke hoekjes heb je volgens mij genoeg in jullie tuin.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts