Over de Monstera en andere groene planten / DIY wire Monstera leaf





Groene planten, ik heb er niet zoveel in huis maar toch zeker meer als een aantal jaren geleden.
Vast en zeker, min of meer onbewust, beïnvloed door de "groene golf" op 
het internet en zoals ik mag geloven in de Nederlandse huiskamers.

Ik word ook beter in het (niet) verzorgen ;-) 
(door ze niet te "verzuipen" lees veel minder vaak water geven)
De planten die hier staan doen het al een hele tijd goed en zien er aardig 
fleurig uit. Wat in mijn geval eigenlijk best bijzonder is. 
Wat ze natuurlijk ook goed doet is dat ik ze één keer per jaar verpot. Het 
beste in het vroege voorjaar las ik, dus dat moet ik binnenkort maar weer 
eens gaan doen.

Van die groene trend is (hier in Noord Frankrijk in ieder geval) niet zoveel 
te merken.
Nu ik er zo over nadenk hebben mensen (in mijn naaste omgeving) eigenlijk helemaal geen planten in huis. 
Behalve Orchideeën dan (als je een plant ziet hier in Frankrijk is dat vaak een Orchidee) maar daar heb ik persoonlijk niet zoveel mee. 
De "vergeet"plant (Zo noem je die toch?) waar in no- time alleen 
nog een zielig steeltje van over is en die je dan moet vergeten (door deze ergens boven op een kast te zetten) en die daarna vanzelf weer zal gaan bloeien..... Ja, ja, ik denk dat dat een fabeltje is want bij mij werkt dat 
dus niet.

Op mijn planten wenslijstje staat de Monstera Deliciosa, alleen de naam al, prachtig toch? Ik heb er tot nu toe nog geen gevonden. Het aanbod in groene planten is hier niet zo groot.
Maar tot dan doe ik het gewoon met dit zelfgemaakte Monstera blad van 
ijzerdraad.

Comments

  1. Hoe tof gemaakt zeg!Ik heb geen groene vingers,planten blijven hier niet lang leven,krijgen bruine bladeren en een orchidee krijgt hier ook nooit nieuwe bloemen troost je.

    ReplyDelete
  2. Hier heb je in ieder geval wel lang plezier van. En zelfs 2x, eerst maken, dan naar kijken.

    ReplyDelete
  3. Hij is dan ook wel erg mooi! Gaaf gemaakt. Toen ik op zoek was naar de monstera was hij hier niet te koop wat me verbaasde vanwege de hype. Inmiddels ben ik hem regelmatig tegengekomen en heb ik hem laten staan omdat het nogal reuzen waren en dat in mijn tiny house met katten geen optie is. Maar zulke zelfgemaakte creaties doen het overal goed. Klein of groot wonend :)

    ReplyDelete
  4. Dat plantje wat daar langs de muur hangt is echt retro. Pas getrouwd, 46 jaar geleden, had iedereen ze voor het raam hangen. Echt leuk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dat is de Ceropegia woodii, oftewel lantaarnplantje. Of nog leuker in het engels: hearts on a string!

      Delete
  5. Wat een prachtig plaatje Alet, zo mooi gemaakt! Het hangplantje is een schatje en staat bij ons op de afzuigkap in de keuken.

    ReplyDelete
  6. Wat heb je dat blad mooi gemaakt, complimenten hoor !

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts