Bloementuin (bijna) in bloei

Akelei

Incarnaatklaver

Veldsla - Valerianella locusta

Dovenetel

Klaproos

Juffertje in't groen

Voorjaarszonnebloem

Vergeet-mij-nietje - Myosotis

Bieslook

Kamille

Judaspenning

Judaspenning

Kleine pimpernel

Reukerwt


Tot zover in bloei in de bloementuin.

Nu de zon volop schijnt gaat het snel.
Er staan een aantal nieuwkomers zoals de incarnaatklaver en de judaspenning.
Een aantal bloemen zaaien zichzelf uit en komen ieder jaar spontaan weer op zoals de kamille, de kleine pimpernel, de reukerwt, het juffertje in't groen, de vergeet-mij-nietjes, de klaprozen en de akelei.
De voorjaarszonnebloem is een vaste plant en staat ook alweer een tijdje in de border.
Bieslook is natuurlijk eigenlijk een kruid en de meeste bloemen snoei ik regelmatig zodat er telkens weer nieuw blad aangemaakt kan worden maar ik laat ook altijd wat bloemen staan. Het staat mooi en ze trekken ook ontzettend veel bijen en andere insecten aan.
De dovenetel en veldsla (lijkt van ver best veel op een vergeet-mij-nietje) zouden voor velen denk ik onder het kopje onkruid vallen. Maar onder het motto "onkruid bestaat niet" laat ik ze hier (wel beperkt) staan.
Er is één naam die ik niet wist en ook niet kon vinden en dat is dat paarsje klimbloemetje, tussen de veldsla, op de derde foto. 
Misschien weten jullie dat?


Comments

  1. De Incarnaatklaver kende ik niet, die is mooi. Fijne foto's, daar kan ik van genieten.

    ReplyDelete
  2. Mooie bloemenweelde! Is het niet de vaste lathyrus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ik denk ook dat dat het is Ageeth. Nooit geweten dat er zoveel soorten wikke bestaan :-)

      Delete
  3. Heerlijk dat het allemaal weer begint te bloeien. Je hebt een mooie verzameling. Incarnaatklaver kende ik nog niet, maar die is wel erg mooi.

    ReplyDelete
  4. Wat een variatie zeg, mooi !

    ReplyDelete
  5. Prachtig Alet, altijd zo'n verschil hoe ver alles al uitgelopen is tov ons.. Al mag ik inmiddels niet meer klagen hoor ;-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts