The vegetable garden so far (in may)











Mien toentje binnen

.... speelt zich voor een groot gedeelte nog af in de veranda.
Ik heb de indruk dat het allemaal niet zo vlot op gang komt dit jaar.
Het is hier aan de koude kant de laatste weken en de winterjas komt dan 
ook nog regelmatig van pas.
Ik dacht even dat het helemaal niet goed zou komen met de 'oerzielige' tomaten-, aubergine-, peper- en paprikaplanten.
Maar kijk eens even...... sinds een week vindt er hier een ware groeispurt plaats.

en buiten

De pompoenplanten (ze rijzen 'de pan' uit) gaan straks de tuin in.
We wagen een poging. 
Naast de (sperzie)boontjes alsjeblieft. 
Dit zijn 'goede buren' in de moestuin las ik ergens.
De sperzieboontjes piepen sinds deze week net boven de grond uit.
Met die pompoenplanten zal het wel goed komen. Die groeien over het algemeen vrij gemakkelijk. 
Niet zoals de sla-plantjes waarvan er nog maar 2 van de 12 over zijn.
Er zijn er 10 helemaal kaal gevreten door ik zou niet weten welk gedierte.
Er werden manden geplaatst (tegen konijnen), eierschalen gestrooid (tegen slakken)........ maar het mocht niet baten.
Ook de opkomende worteltjes en bietjes werden helemaal kaal gevreten.
Maar deze beginnende 'biologische' tuinierster geeft het niet zomaar op :-)
Ik heb het allemaal nog maar een keer weer opnieuw gezaaid.
En het is niet alleen maar misère hoor.
De aardbeienplanten doen het erg goed, zo ook de uien (rode en witte) 
en de knoflook (een primeur dit jaar). De aardappels komen goed op 
en ik denk dat we binnenkort de eerste doperwten kunnen oogsten.
Had ik jullie al verteld hoe lekker doperwten uit eigen tuin zijn?

Comments

  1. Het leven van een moestuinster gaat niet over .... sla.

    ReplyDelete
  2. Ja dat hoort erbij,de ene groenten doet het slecht de andere groeit als kool! ;-)

    ReplyDelete
  3. Je foto's zijn mooi! Ook hier vaak nog te koud, ik blijf hopen op meer warmte. Ga volgend jaar ook eens doperwten proberen want ik geloof graag dat ze heerlijk zijn.

    ReplyDelete
  4. Het belooft veel goeds Alet! Zo gauw de zon meer schijnt en het warmer wordt groeit het als kool!

    ReplyDelete
  5. In elk geval staat het er in de potjes allemaal fris bij.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts