Zomer in de moestuin





De mooiste -, maar ook meteen drukste periode is aangebroken in de moestuin.
Het groeit nu allemaal als kool, ook het onkruid ;-) Alle dagen even wieden is dan noodzakelijk want als je het niet bijhoudt is de lol er snel af.
Sproeien doe ik regelmatig want we hebben sinds 10 juni al geen regen gehad. Gelukkig zaten de watertonnen goed vol.

Sinds een week eten we sla en courgettes uit 'eigen' tuin.
En gisteren genoten we van de eerste doperwtjes en plukte ik de allereerste komkommer.
De sjalotjes hangen inmiddels te drogen. Dat zijn er zo veel, daar kunnen we de hele winter wel mee vooruit.

Het is een hele klus zo'n moestuin maar voor mij gewoon pure ontspanning.
Want zoals Ede Staal zo mooi zingt "Wat is mooier as 'n hoeske mit 'n mooi lapke grond?".......

Comments

  1. Ja dat is waar wat Ede Staal zegt. Verse doperwten... mmmm, heerlijk.

    ReplyDelete
  2. Ik kan het niet meer met je eens zijn, Alet. Het is veel werk maar tegelijkertijd zo fijn om te doen.

    ReplyDelete
  3. Oh wat mooi die foto's van de doperwten!Ik mis mijne groententuin wel nu ik op een appartement woon maar ja je kan niet alles hebben in het leven,hé!Geniet van al de verse vruchten nu en later.

    ReplyDelete
  4. Prachtige foto's! Een moestuin heeft zeker zijn charme.

    ReplyDelete
  5. Wat een mooie foto's.. en verse doperwten zijn het allerlekkerst.. onze moestuin is nog in wording, hopelijk kan ik er volgend jaar over meepraten ;-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts