Vacances d'été; semaine 1






Week 1 van de vakantie zit erop.
Het was een drukke, gezellige week thuis.
Aan het begin van de vakantie was ik behoorlijk onrustig.
Ik had zo'n: "Wow - drie - lange - weken - vrij - ik - moet - hier - het - maximum - uithalen - gevoel". 
En dan niet weten waar te beginnen en uiteindelijk niet veel uit handen 
krijgen.
Maar na m'n eerste weekje vakantie heb ik de vakantiemodus gevonden en staan m'n hoofd en lijf in 'standje vakantie'.

Het is ons gelukt om behoorlijk wat te doen deze week;
- drie gevulde school- en sporttassen staan klaar (pffff, 'k moet er
nog niet aan denken), 
- we zijn veel in de (moes)tuin geweest (alhoewel, ik vind dit
erg leuk en ontspannend om te doen, 'k ben echt een buitenmens),
- 80% van de kozijnen zijn geverfd (was uiteindelijk ook best fijn om te doen, met een muziekje erbij).
Doordat ik hier de hele dag Frans hoor en spreek, wat ik natuurlijk niet erg vind (want anders had ik wel een probleem), heb ik af en toe wel behoefte om even 'wat Nederlands bij te tanken'. Dus daarom luister ik hier vaak Nederlandse radio en als de nostalgie/behoefte echt groot is; 100% NL.......
- De verjaardag van jarige jop nr 1 is gevierd met slaapfeestje en al.
- De cadeautjes voor nummer 2 zijn gekocht en we staan klaar om deze verjaardag in week 2 te vieren.
- We zijn een dagje met een goeie vriend bij de Gavers in België geweest, heerlijk zwemmen en op het strand relaxen. Daar heb ik bovenstaande foto's gemaakt.
- En omdat het de hele week mooi weer was zijn we een paar keer wezen barbecuen bij vrienden............
Klinkt allemaal goed of niet dan?

Nu nog twee weken te gaan.
Het leukste bewaren voor het laatst want in de derde week gaan we nog kamperen.......

Comments

  1. Dat klinkt i.d.d. allemaal even goed! Alet, geniet van jullie welverdiende vakantie en wat die onrust in het begin betreft... heel herkenbaar ;-) Liefs Marloes X

    ReplyDelete
  2. Hele leuke zwemplek, kan me voorstellen dat jullie het leuk hadden daar.

    ReplyDelete
  3. Dat was een hele goede, gevulde en benutte vakantieweek. Die onrust mag nu wel weg zijn met alles wat je gedaan hebt, petje af!
    Ik wens je/jullie alvast een fijne verjaardag van de 2e en een goede rest van de vakantie!

    ReplyDelete
  4. Bij ons is het nu echt voorbij, de vakantie. Kids weer op school en ik weer aan het werk.
    Geniet ervan! Aan de foto's te zien, komt dat helemaal goed!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel voor je reactie en ik hoop dat de eerste school en werkweek goed is verlopen.
      We gaan ons hier zeker vermaken.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts