Keep calm and make a list

(français ci dessous)

Keep calm and make a list

Een uitspraak waar ik me wel in kan vinden.
Ik krabbel regelmatig lijstjes, op een rondslingerend papiertje, in een hoekje van de agenda, op een lege envelop ...........
Het helpt, ook al moet en wil ik nog zo veel doen, 
door het op te schrijven word ik rustiger en voelt het bijna of het voor een deel al gedaan is..........

En het wordt alleen maar leuker als je het opschrijft in een mooi schrift of notitieboekje.

#

Cette expression me correspond.
Je suis toujours en train de faire des listes; sur un bout de papier, dans un coin de mon agenda, une enveloppe vide........
Même si je dois et veux encore faire beaucoup de choses, rien que de noter, cela me 'calme' et j'ai le sentiment que c'est déjà moitié fait.

J'ai acheté un carnet et cahier de 'la Marelle' (trop sympa).
Cette fois-ci ce n'est pas pour moi mais pour une copine.

De sterren heb ik uit een oud boekje geknipt.
Het bord komt van een rommelmarkt.
Het bestek had m'n vader al op kamers, en heb ik gekregen. Ik vond dezelfde messen, vorken en lepels in de kringloop en ik heb dus zo een complete set bij elkaar gespaard. 

#

J'ai découpé les étoiles dans un vieux livre.
L'assiette vient d'un brocante comme le couteau et la fourchette.






Comments

  1. Zo herkenbaar! Ik schrijf ook alles op van die losse briefjes. Misschien is het inderdaad een goed idee om ook maar eens zo'n mooi notitieboekje aan te schaffen! Wat het bestek van jouw vader betreft, mocht je ooit toch iets te kort komen, mijn man heeft een webshop www.gekopbestek.nl. Hij heeft veel verschillende collecties en vindt soms de ontbrekende stukken die andere zoeken. Groetjes Marloes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Goed om te weten. Ik heb de site even bekeken. Al een paar mooie dingen gezien.

      Delete
  2. Oh, wat een mooie plaatjes! Ik moet met zekere regelmatig alle lossen papiertjes doornemen.
    Mijn Keecie-tas is kleiner dan gedacht en kan alleen een heel klein notitieboekje herbergen. Dat heeft ook voordelen ;-) Ik heb nu een klein notitieboekje met een aantal tabjes; boodschappen, ideeën blog, mijn vader, de moestuin voor volgend jaar.
    Wat leuk, bestek van je vader!

    ReplyDelete
  3. Wat een superboek! En een geweldige foto's!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts