2022




2022

"S'émerveiller"

Mijn woord voor 2022
Daar waar ik me op wil focussen, bij stil wil staan.
Het kiezen van een woord (soms een zin) is een fijne manier om het 
nieuwe jaar een richting te geven.

Het (werk)woord "s'émerveiller" is sowieso een mooi Frans woord, alleen al de manier waarop het uitgesproken, geschreven wordt.
Je zou er bijna van gaan dansen ;-)
In het Nederlands is het zoiets als "je blijven verwonderen".

Want niets is vanzelfsprekend.........
Er is zoveel moois en bijzonders (om te ontdekken).
En dat hoeft echt niet altijd ver weg te zijn, dat kan ook gewoon dichtbij huis.
Het zijn vaak de kleine dingen die het doen.

Ik wil open staan voor nieuwe dingen, ervaringen en belevenissen.
Daar valt zoveel energie uit te halen.
Boeken lezen, musea bezoeken, veel wandelen, (vaker) fotograferen, nieuwe recepten uitproberen, plannen voor de (moes)tuin.....

Ik ga het proberen om het ook allemaal (weer) vaker hier te delen.
En tot dan wens ik jullie allemaal in ieder geval een mooi 2022!





Comments

  1. Wat een prachtig woord, Alet!
    Een mooi 2022 gewenst!

    ReplyDelete
  2. Mooi woord gekozen. Wat je wilt gaan doen, dat klinkt leuk en goed allemaal. Het is zo fijn om te kunnen genieten van kleine dingen dichtbij huis, maar soms zo lastig tot uitvoer te brengen in een drukke wereld. Ik ga heel graag met je mee middels je blogberichten.

    ReplyDelete
  3. Ik sluit me helemaal aan bij jouw verhaal. Het hoeft echt niet moeilijk te zijn om mooie dingen en momenten te vinden. En wat een mooie collage!

    ReplyDelete
    Replies
    1. En zo fijn dat wel elkaar via hier en via Instagram kunnen inspireren :-)

      Delete
  4. Een prachtig woord Alet, ook een prettig woord.
    Je maakte een prachtige collage in een mooie kleuren combinatie.
    Een fijn begin van het nieuwe jaar.
    Ik wens je een jaar toe, dat je gaat brengen wat je er van verwacht.

    ReplyDelete
  5. Juist vandaag spraken wij met een goede vriendin, behoorlijk op leeftijd, over het feit dat we dankbaar mogen zijn dat we kunnen genieten van de dingen om ons heen. Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik dat niet meer kon. Jij verwoordt het prachtig. Dank voor je mooie kaart, hij kwam vandaag binnen. Ik zet hem op een zichtbare plek, ik wil me blijven verwonderen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Graag gedaan Marthy! Fijn dat de kaart goed is aangekomen :-)

      Delete
  6. Lieve Alet, en ik heb het mooie woord op een kaart :-). Dank je wel hiervoor! Ik wens je een mooi 'verwonderjaar' toe!

    ReplyDelete
  7. Een prachtig woord inderdaad. Ik ga het onthouden!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts