Witlofschuitjes - lekker en eenvoudig recept





We bakken en koken hier met plezier. Het is iets wat we graag samen doen. 
Deden we dit voorheen, voornamelijk in het weekend, nu toveren we dagelijks wel iets lekkers op tafel. Van zelfgemaakte pasta en pizzadeeg tot "kniepertjes" en pancakes. Ieder heeft z'n eigen specialiteit. 
Er is opnieuw tijd (de quarantaine periode wordt hier in Frankrijk met 4 weken verlengd - wel even slikken hoor maar we gaan er maar het beste van maken) om nieuwe recepten uit te proberen en "lievelingsrecepten" nog eens te maken. En dat gaan we dan maar doen. Ik zal hier, denk ik, af een toe een "succesnummer" met jullie delen.
dit is er ééntje van. 


Witlofschuitjes
Een lekker, eenvoudig en snel te maken hapje voor bij een drankje!

RECEPT

VOOR
4 personen (8 stuks)

INGREDIENTEN
8 blaadjes witlof
een handje hazelnoten/ of walnoten
rozijnen
1 appel
50g gebakken spekreepjes
50g zachte geitenkaas
sap van een halve citroen
1 eetlepel biologische olijfolie
1/2 eetlepel honing
bieslook
peper naar smaak


BEREIDINGSWIJZE

- Schil de appel en snij deze in blokjes. Voeg het sap van een halve citroen toe. Dit voorkomt dat de appel bruin wordt. 

- Schep de noten en de rozijnen er door.

- Voeg de olijfolie, honing en peper toe.

- Vul de witlof blaadjes met het mengsel en leg ze op een (mooi Brocante) bord :-)

- Verdeel de gebakken spekjes, de stukjes geitenkaas over de schuitjes en versier met wat bieslook.

Bon appétit !



Comments

  1. Het oog wil ook wat bij eten, en dat is hier dik voor elkaar. Dank je wel voor het recept.

    ReplyDelete
  2. Dat ziet er lekker uit.
    Balen dat bij jullie de quarantaine verlengd wordt. We moeten het in Nederland nog maar even afwachten, maar ik vrees dat (goed) voorbeeld doet (goed) volgen. Niks goeds aan dus. Hou vol!
    Laat die recepten trouwens maar komen.

    ReplyDelete
  3. Wat leuk, ik at de vegetarische variant bij mijn zusje in Bretagne. Lekker!

    ReplyDelete
  4. Leuk recept, ga ik bewaren. Laat maar doorkomen die recepten hoor, ook hier wordt veel aandacht aan het eten besteed.

    ReplyDelete
  5. Dank je wel voor het receptje!Ik ga er een vegan versie van maken zodra ik nog eens in de Albert Hein kom om vegan feta mee te brengen.

    ReplyDelete
  6. Dit komt hier binnenkort op tafel, zeker weten.
    Dankjewel !

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts