DIY gebreide vingerloze wanten/ des mitaines tricotées



Nu de winter (bijna dan) weer is begonnen heb ik de draad van het breien maar weer opgepakt...........
Ik vind dit fijn en ontspannend om 's avonds op de bank te doen (niet voor iedereen want mijn bankgenoot zegt dat hij nerveus van het getik wordt).
Deze DIY is echt heel gemakkelijk te maken, ook voor de niet ervaren breier.... (iemand die breit is dat een breier? ; wat kijk ik raar tegen dit woord aan zeg).
In maximum 2 avonden is het klusje geklaart en het resultaat mag er zijn toch?
De 'buiten' foto's maakte ik afgelopen in Utrecht. Vriendin 'M' was mijn 'handmodel'.


Hoe te maken?:
- Zet 34 steken op met breinaald nr 5.
- Ongeveer 48 toeren (18 cm) heen en terug recht breien en daarna afhechten.
- Je hebt nu zeg maar een vierkant, die je dubbel vouwt en aan elkaar vast naait, drie centimer van de bovenkant laat je een opening van drie cm als 'duimsgat'.
Ik ben inmiddels alweer met een nieuw brei-projet begonnen. De moeilijkheidsgraad hiervan ligt ietjes hoger. Jullie zullen het te zijner tijd wel langs zien komen.


Maintenant que l'hiver a (presque) commencé, j'ai repris le tricot.
J'aime bien faire ça, le soir sur le canapé.
J'ai participé à un atelier tricot de Pomme Grise à Saint Amand les Eaux ou j'ai  eu ce patron très simple à réaliser. En 2 soirées, c'est fait, même pour un débutant à mon avis.

Comment faire?:
- Monter 34 mailles avec aiguilles n°5
- Tricoter en point mousse à 18 cm (48 rangs)de hauteur
- 'Plier' le carré et faire une couture plate de 14 cm, laisser la place pour le pouce de 3 cm, puis 3 cm.

Et tes mitaines sont prêts!

Comments

  1. Leuk! Maar uh, breien... dat is voor mij erg lang geleden, ik weet niet of ik het nog kan ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jammer dat je zo ver weg zit anders leerde ik je het wel even. Want deze ik echt niet moeilijk.

      Delete
  2. Geweldig! Ik vind die eerste foto ook helemaal top!

    ReplyDelete
  3. Ik vind je foto's weer prachtig en inderdaad de eerste is heel mooi!
    En Marloes, dat kan jij ook. Op YouTube staan hele handige filmpjes. Zo heb ik afgelopen weekend mijn eerste kraanvogel leren vouwen :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oja kraanvogels, leuk. Zo heb ik hier laatst ook een tijdje achter you tube gezeten te vouwen. Als we internet niet hadden..........

      Delete

Post a Comment

Popular Posts