Weekend Utrecht


 
Alweer een tijdje geleden vroeg een goede vriendin van mij of ik een
weekendje mee wilde naar Utrecht.
Familie van haar woont daar en ging op vakantie. Ze hadden vrienden en familie het aantrekkelijke voorstel gedaan van deze gelegenheid gebruik te maken om een paar nachtjes in hun huis te komen logeren.

Nu ben ik altijd wel in voor zulk soort dingen. Ten eerste omdat ik het natuurlijk gezellig vind om met vriendin M. op stap te gaan en ten tweede omdat ik een uitnodiging voor een weekendje Nederland, midden in het centrum van Utrecht niet kan weigeren. Daar was het aanbod veel te leuk voor. En de derde, niet de onbelangrijkste reden omdat M., mijn nederlandse steun en toeverlaat hier in het Noord Franse, ons hier binnenkort gaat verlaten want ze gaat terug naar Nederland verhuizen. Dus dit was ook meteen een soort van 'Afscheids' weekendje.

Ik kon het allemaal op tijd in plannen want zoiets benodigd de nodige voorbereidingen thuis en op het  werk. Maar het is allemaal gelukt en zodoende waren wij afgelopen weekend aan de Oudegracht in Utrecht, in een gerenoveerde woning, in een werfkelder aan de kade.
Net niet met onze voeten in het water (letterlijk en figuurlijk) en daar was het ondanks het mooie weer natuurlijk ook ietsjes te koud voor.
 

Vanuit 'ons huisje' zagen we rondvaartboten, sportieve mensen in kano's en ook kabbelende eendjes voorbij komen varen/ zwemmen.
De woning en de ligging daarvan is in één woord geweldig!

Het is fijn en tegelijkertijd raar om zonder gezin weg te gaan. Ik heb ze natuurlijk gemist maar heb ook erg genoten van het 'vrij'zijn.
Ik ben natuurlijk niet anders gewend om altijd bezig te zijn en te
'zorgen'. Ik mag mij natuurlijk ook graag altijd en overal mee bemoeien maar ze kunnen zich heel goed zonder mij redden en dat hebben ze ook dit keer weer bewezen.
Wat fijn om gewoon een keer niets te moeten en lekker wat aan te 'lummelen' en te doen waar je op dat moment zin aan hebt.

We zijn de stad in geweest, we hebben wat gewinkelt en ik heb nog wat leuke dingetjes voor mezelf gekocht. Ook hebben we geneust in de kringloopwinkeltjes aan de kade.
's avonds hebben we buiten een wijntje aan het water gedronken en we zijn wezen uiteten. Veel gekletst en gelachen en een paar mooie foto's aan het water gemaakt...........

Het was een super gezellig weekend.






Je suis de retour d'un super weekend à Utrecht.

Une très bonne copine m'a demandé, il y a un petit moment déjà, si je voulais venir avec elle passer un weekend là bas.
Nous avions un logement à notre disposition au centre, gentillement prêté par sa famille qui était partie en vacances. 


De la fenêtre de 'notre petite maison' au bord de l'eau nous avons vu passer des bateaux mouche avec des touristes, des sportifs dans leur canoë et des canards qui barbotaient dans le canal.
La maison et sa situation est magnifique.

Ce weekend entre copines était super.
Nous nous sommes promenés, nous avons fait des magasins dont quelques magasins de brocante au bord de l'eau. Trop sympa.
Nous avons pris notre apéro dehors et nous avons mangé au resto.
Et bien sûr beaucoup de bavardage et rires tout le long du weekend!

Comments

  1. Klinkt super! Quality time met je vriendin in zo'n mooie, leuke stad :-)
    Dat heeft ieder mens af en toe nodig. En nu nog maar lang nagenieten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja dat ga ik proberen, nog lekker lang na genieten.

      Delete
  2. Wat een mooie sfeer plaatjes van Utrecht. Jullie hebben lekker genoten zo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankje, ik vind het altijd erg leuk om foto's te maken.

      Delete
  3. Heerlijk met je vriendin in het mooie Utrecht!
    Mijn zusje heeft daar een paar jaar gewoond, maar toen waren de jongens nog zo klein dat ik echt onmisbaar was thuis. Er is er nl. maar één die borstvoeding kan geven.
    Ik vind je foto's weer heel mooi!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merci, foto's maken vind ik leuk en om achteraf weer te bekijken nog leuker.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts