Het gezelligste keukenapparaat ooit........







Taaadaaaa............ de Appelschiller.
Een geluidloos keukenapparaat zonder stekker en dat voor deze tijd!
Wat een heerlijkheid.

Gegarandeerd amusement voor het hele gezin. Samen rond de tafel, omstebeurten een appeltje schillen. 
En dan iedere keer weer die verwondering hoe dit kleine apparaatje in een poep en een scheet (excuses voor het ietwat ordinaire taalgebruik) de appel schilt, in schijfjes snijdt en ontdoet van z'n klokhuis.

En nu we het dan toch over gezellige dingen hebben dan benoem ik appels tot gezelligste fruit.
Bij appels krijg ik associaties van lekkere warme appeltaart, gezellige verjaardagen, gedroogde plakjes appel op de houtkachel, warme zelfgemaakte appelmoes (en dan het liefste met appels uit eigen tuin :-) , de geur van appelcrumble met kaneel.........(misschien wil je in de opmerkingen het lijstje zelf verder aanvullen)

Trouwens ook een leuke tip als verjaardags- * cadeau voor man/ papa 
(want wat moet je iedere keer verzinnen hè). Hier werd de appelschiller met plezier ontvangen! 

* Sinterklaas- c.q. Kerst-, maar daar wil ik het nu eigenlijk nog liever niet over hebben.
Au secours!!!!! We zijn begin September en ik heb al Kerstversiering in de winkel zien liggen ;-(

Comments

  1. Hihi, leuk! En nog een mooi effect ook, met die ringetjes :-)

    ReplyDelete
  2. Oh, wat leuk en dan meten wie de langste schil heeft ;-)
    Ik denk aan onze appelbomen en appels plukken. Dat laatste vond ik niet zo fijn. En ik denk aan kaneel.

    ReplyDelete
  3. Wat een leuk apparaat. En inderdaad, zonder stekker, toch bijna een unicum in deze tijd. Appels doen aan zoveel denken, jij hebt al veel opgenoemd, maar ook een appel zo-uit-het-vuistje op het strand is niet te versmaden....

    ReplyDelete
  4. Wat Leuk! Ik heb zo'n ding nog nooit gezien. Lijkt me inderdaad een leuk cadeautje

    ReplyDelete
  5. Wat Leuk! Ik heb zo'n ding nog nooit gezien. Lijkt me inderdaad een leuk cadeautje

    ReplyDelete
  6. Nooit eerder gezien, maar echt eenkleurige ding, die ga ik voor de Sint vragen!!

    ReplyDelete
  7. Ooooh fijn! Krijg nu al trek ;-)

    ReplyDelete
  8. Ik zag hem ooit, jaren geleden gedemonstreert worden op een markt in Singapore. Daarna nooit meer gezien. Waar kocht je hem?

    ReplyDelete
    Replies
    1. We bestelden hem op internet Marthy. Maar volgens mij zag Ik ze vorig jaar ook bij Dille en kamille liggen.

      Delete
  9. Bij ons thuis zeiden we een poep en een zucht. Haha hoe jouw "ordinair" taalgebruik mij in verwarring brengt. Al googlend kom je meerdere variaties tegen. Maar wat is ie leuk! Sinds deze zomer hebben we 1 appelboompje in de voortuin dat schept mogelijkheden :) Nee mijn ieniemini keukentje staat deze gezelligheid niet toe helaas. Het water loopt me in de mond bij het zien van je appelcrumble. Dat was vast weer smullen!

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts