Aardbeienpudding van Karin




Als pa en ma hier op bezoek komen nemen ze altijd trouw een stapeltje weekendmagazines 'Tijd' van het dagblad 'Trouw' mee. Wij lezen hier geen krant, zijn ook geen abonnee maar ik lees met plezier deze bijlage, die Trouw zelf een persoonlijke levensstijl-bijlage noemt. Er staan vaak interessante persoonlijke verhalen en interviews in.

Een erg leuke rubriek in deze bijlage is 'Koken met Karin' oftewel de antipakjesrubriek van Karin Luiten. Het 'antipakjes - minder zout, suiker en smaakversterkers - argument' spreekt me erg aan. Haar vrolijke, enthousiaste manier van schrijven maken dat je spontaan zin krijgt om te gaan koken of bakken.

Ook ben ik inmiddels in het bezit van haar 'Het grote zonder pakjes en zakjes kookboek'. En ik moet zeggen dat er weinig kookboeken in mijn kast, en dat zijn er nogal wat, zo vaak gebruikt worden als deze. De recepten zijn erg lekker en eenvoudig te maken. In combinatie met haar persoonlijke commentaar en eigengemaakte tekeningen maakt dat dit een erg leuk kookboek is.

Dit weekend maakten wij (dochter en ik) deze feestelijke aardbeienpudding. Niet dat we iets specifieks te vieren hadden maar gewoon omdat hij er op foto zo lekker uit zag. Oorspronkelijk is het trouwens een frambozenpudding maar de frambozen in de tuin zijn op en in de winkel vond ik ze erg duur dus kochten we aardbeien. 

Lacht de pudding op de foto jou ook toe dan vind je hier het recept : 
Karin Luiten - frambozenpudding en voor een aardbeienpudding gewoon de frambozen door aardbeien vervangen.




Comments

  1. Ziet er heel mooi en lekker uit. Mooie foto van je dochter.

    ReplyDelete
  2. Mooie plaatjes!! Het was vast en zeker heerlijk, X

    ReplyDelete
  3. Ziet er heerlijk uit! Ga het zeker ook een keer proberen!!

    ReplyDelete
  4. Leuk dat je me bent gaan volgen! Een Nederlandse in Frankrijk begrijp ik, leuk! Ik heb 2 kookboeken van Karin en kook er regelmatig uit! Fijne zondagavond!

    ReplyDelete
  5. Ja die lacht me zeker toe. Dat was smullen daar bij jullie :)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts