Ons dorp (2)














Het moest er maar weer eens van komen; de hardloopschoenen werden vanmorgen uit de kast gehaald. 'k voel me er zo goed bij en toch had ik moeite om de draad weer op te pakken. Ik gok dat het alweer zo'n zes weken (niet geteld, het kan meer zijn) geleden is dat ik in het lekkere ritme van twee keer per week zat maar na een flinke griep lag ik hier helemaal uit. Op dat vlak vind ik het trouwens een 'ondankbare' sport want na een stop van een paar weken heb ik de indruk dat de - in meer als een jaar - opgebouwde conditie helemaal spoorloos is. Het is alsof je weer helemaal van voren af aan moet beginnen. Dat maakt de drempel van het weer beginnen best hoog. 
Wat ik vertel is trouwens niet helemaal waar want woensdag maakte ik al een klein rondje. Moest ik stoom afblazen, met muziek in de oren, volume op tien, in gedachten verzonken en met weinig oog voor wat er om me heen gebeurde. 
Vanmorgen was dit niet het geval, had ik geen muziek in m'n oren en genoot ik van de zon, de mooie omgeving, de geur van het net gemaaide gras en stopte ik af en toe om een foto te maken (goed excuus voor een kleine pauze) om jullie mee te laten genieten van deze prachtige zaterdagmorgen.


#

J'ai repris le course à pied. Pas simple après quelques semaines de pause.
Mais avec un temps pareil, ça fait trop du bien. J'ai fait quelques arrêts pour reprendre le souffle et pour faire ces quelques photos. Bon weekend à tous!

Comments

  1. Prachtige foto's. Die met dat fluitenkruid, en dat weiland met koeien en berkenbomen....
    Fijn weekend verder en een mooie Moederdag morgen!

    ReplyDelete
  2. Wat een heerlijke natuurrijke omgeving wonen jullie. Mooi wandel en hardloop gebied. En dan zo met het zonnetje erbij. Puur genieten.

    ReplyDelete
  3. Goed, dat je weer begonnen bent. En wat is het mooi bij jullie!
    Fijne Moederdag X

    ReplyDelete
  4. Prachtige omgeving. Waar in Frankrijk wonen jullie?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wij wonen in Noord Frankrijk, aan de Belgische grens in een dorpje vlakbij Saint Amand les Eaux.
      X

      Delete
  5. Ik snap het. Even een mooie foto maken vind ik ook altijd een geweldig excuus om even stil te staan. Ik heb al sinds november niet meer gelopen

    ReplyDelete
  6. Oooh, ik word helemaal rustig van je foto's. Dank!

    ReplyDelete
  7. Herkenbaar verhaal zus! Goed bezig. Ik ben na een tussenstop ook weer begonnen.:)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts