Le Petit Prince


"Vaarwel" zei de vos. 
"Dit is mijn geheim, het is heel eenvoudig: 
alleen met het hart kun je goed zien. 
Het wezenlijke is voor de ogen onzichtbaar."



De eerste dag van onze vakantie gingen wij naar de film 
'Le Petit Prince'.
Deze film is voor een deel gebaseerd op het boek 'Le Petit Prince' 
van Antoine de Saint-Exupéry.

Het is oorspronkelijk een kinderboek. 
Op school hebben ze het hier al een paar keer gelezen; zowel op 
de lagere school als op het voortgezet onderwijs.
Het behoord echt tot de Franse cultuur.
Niet altijd gemakkelijk te begrijpen want het hele boek is verweven 
met diepzinnige en idealistische punten.
Ik las het boek zelf voor het eerst op de Havo tijdens de Franse les.
Ik weet nog dat ik het niet echt met veel plezier gelezen heb (hoogstwaarschijnlijk omdat ik er niet veel van begreep) maar 
dat ik de tekeningen en illustraties prachtig vond.

De sfeer en het verhaal van het boek komen in de film goed naar 
voren. 'k moet zeggen dat het boek mij een stuk duidelijker is 
geworden. En ik ga deze nu zeker nog een keer lezen.

Zelfs jongste zoon van 5 heeft de film van begin tot het einde 
uitgekeken en geen van ons vieren heeft het droog gehouden.
"Weet je papa, mama heeft het meest gehuild, zoveel dat ze een 
zakdoek nodig had". Man kijkt me aan, en schudt z'n hoofd; "Moet je 
huilen bij een tekenfilm?"
Tja, de film heeft me echt geraakt. Een aanrader dus!







Extrait du film LE PETIT PRINCE : la rencontre entre l'aviateur et le Petit Prince dans le désert.

LE PETIT PRINCE, d'après le chef d'oeuvre d'Antoine de Saint-Exupéry.
Un film de Mark Osborne, le réalisateur de Kung Fu Panda.
Avec les voix d'André Dussolier, Florence Foresti, Vincent Cassel, Marion Cotillard; Guillaume Gallienne, Laurent Lafitte, Vincent Lindon.
Au cinéma le 29 juillet.

Retrouver l'univers du Petit Prince sur
le site officiel du film : ...


Comments

  1. Dat zijn de lekkerste films, de ontroerende! Ik kijk zo graag naar films voor kinderen, zeker wanneer ze goed gemaakt zijn met verschillende lagen. Dat merk je in de bioscoop wanneer volwassenen soms op andere momenten reageren dan kinderen.
    Bedankt voor je recensie ;-)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts