Stempeltjes - Tampons en bois


Gewoon, omdat ze zo schattig zijn en omdat ik gek op stempels ben.
Zijn deze stempeltjes nu niet allerliefst?
 Ik vond ze gisteren bij het winkeltje 'le Petit Souk' in Lille.
Eigenlijk geen tijd want ik ben aan het kokkerellen; aperitiefhapjes, hoofdgerecht en dessert, maar ik moest ze even proberen. (of nou ja, ik assisteer bij het koken want de kok hier in huis is mijn franse wederhelft, ik ben meer van het taarten en koekjes bakken).

Even 'pauze' dus, kopje koffie en een kort berichtje om jullie een fijn, en alweer zonnig, weekend toe te wensen.

Zo, ik duik nog even in de keuken want over een paar uurtjes staat de visite voor de deur.


Juste, parce que ils sont adorables et je suis fan de tampons.
Qu'est ce que vous en dites?
Je les ai achetés hier dans le magasin 'le Petit Souk' à Lille.

Je n'ai pas trop le temps, car des amis viennent manger ce soir et on est en train de préparer le repas mais il fallait que je les essaie et que je vous les montre.

Donc je fais une petite pause avec une tasse de café et j'en profite en même temps pour vous souhaiter un bon weekend ensoleillé.  

Bon, je retourne finir les gâteaux apéritifs, dans quelques heures les invités vont arriver.










Comments

  1. Je hebt de smaak te pakken!
    Oui, je hebt een Franse man en die staat natuurlijk zelf in de keuken ;-))
    De Franse wederhelft van mijn zusje ook. En lekker (en handig)!

    Ik wens jullie een gezellig en smakelijk weekend. En dat zonnig is hier heerlijk gelukt vandaag!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wat ik dan zo knap vind is dat hij kookt op smaak/ gevoel. Dan proeft hij even en dan doet hij er nog een beetje van dit in, en nog een beetje van dat. En dan zie ik hem wat in het keukenkastje rommelen tot hij iets vind wat er ook nog wel bij in kan. En dat gaat dan een tijdje zo door totdat Volgens hem de smaak goed is.
      En ja het was allemaal erg lekker trouwens!

      Delete
    2. Dat is iets in Franse genen volgens mij.

      Delete
    3. Dat zal er hoogstwaarschijnlijk wel mee te maken hebben!

      Delete
  2. Leuke stempeltjes! Bij tampons moet ik toch echt aan iets anders denken ;-)
    Die met de paddenstoeltjes... geweldig! En wat jouw kokende man betreft... ik ben ook gezegend met een (ex) kok! Inmiddels is hij al lang van baan veranderd maar kookt des te lekkerder thuis! Heerlijk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, erg fijn om een man in huis te hebben die goed kan koken! Wat maakt/ kookt Die van jou het beste?
      Ja, inderdaad dat van die tampons is een beetje raar, nog even gecheckt maar kan er geen ander woord voor vinden..........

      Delete
  3. Volgens mij komt het "tamponeren" daar ook vandaan :-)
    Yf (mijn man) heeft in meerdere restaurants gewerkt met een Frans georiënteerde keuken, waar vooral zijn nagerechten top waren. Volgens onze jongens is zijn specialiteit "alles"! Van sushi tot soep etc. ;-)

    ReplyDelete
  4. Heel veel plezier met je visite, je mooie stempels, het lekkere eten en het heerlijke weer. Althans, hoop dat het bij jullie ook zo zonnig is? X

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dankjewel, de visite was erg gezellig, het eten was heerlijk en het weer prachtig!

      Delete

Post a Comment

Popular Posts