Kinderfeestje Lynn - Fête d'anniversaire Lynn

Lynn is altijd in de zomervakantie jarig en we doen daarom haar verjaardagsfeestje met vriendjes en vriendinnetjes meestal in september.
In deze eerste schoolweek werden dus de uitnodigingen uitgedeeld en er werd getrakteerd en de week werd afgesloten met een feest!

#

Lynn est née le 7 août donc pendant les vacances d'été. C'est pour ça qu'on décale sa fête d'anniversaire avec copins et copines au mois de septembre.
 Donc cette semaine les invitations ont été distribués, des bonbons ont été donnés dans la classe et pour finir la semaine, on a fait la fête à la maison aujourd'hui.

 


Er werd naar een schat gezocht in de tuin.
(Ik heb 20 kaarten, waarvan een aantal met letters, in tuin verstopt. Met deze letters moeten ze een woord maken en dit woord geeft aan waar de schat verstopt is).


#

Nous avons fait une chasse au trésor.
(j'ai caché 20 cartes, dont certaines avec des lettres, dans le jardin. Avec ces lettres il fallait trouver un mot et ce mot indique ou le trésor est caché).


 

Ook werden er koekjes gebakken die iedereen daarna mee naar huis mocht nemen.
(idee en inspiratie vond ik op de blog bij Marloes thuis; hieronder heb ik de link geplakt)
http://bymarloesthuis.blogspot.fr/2014/07/er-is-er-eendje-jarig-hoera-hoera.html

#
Nous avons également fait des biscuits et chacun pouvait les ramener à sa maison.
(idée et inspiration sur le blog 'bij Marloes thuis'; ci-joint le lien
http://bymarloesthuis.blogspot.fr/2014/07/er-is-er-eendje-jarig-hoera-hoera.html 



Ik vind het altijd erg leuk als ze komen maar ben daarna ook opgelucht als ze tevreden weer naar huis gaan.
 
#

Je suis toujours contente quand tout le monde arrive mais également soulagé quand ils repartent, satisfaits et contents de leur après-midi, chez eux.

Comments

  1. Lynn was vast heel tevreden! Goed idee van de verstopte kaarten en leuk dat je inspiratie hebt gevonden bij Marloes.
    En die opluchting herken ik volkomen.
    Hier eens een jongetje gehad dat nergens aan mee wilde doen en onder de tafel ging zitten.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh dat meen je niet, lijkt me heel vervelend ook al moet ik wel even lachen als ik dit lees. Zie het al helemaal voor me.
      Lynn was inderdaad erg blij en alle andere kinderen trouwens ook (heb het trouwens ook al eens beleefd hoor dat er ééntje de hele middag nergens aan mee wilde doen).

      Delete
  2. Alet, wat leuk om te lezen dat mijn traktatie idee jou heeft geïnspireerd! Alleen werkt volgens mij het linkje niet optimaal ;-)
    Wij zijn na afloop van het kinderfeestje ook altijd weer opgelucht dat het erop zit, maar voor je het weet zijn ze groot en dan willen ze geen kinderfeestjes meer thuis en trakteren ze het liefste een zakje chips (zucht). Dus genieten we er nog maar eventjes van zolang het kan :-)
    Groetjes Marloes

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hopenlijk werkt de link zo wel. Heb het veranderd.
      In eerste instantie wilde ik net zoals jou de koekjes maken om uit te delen in de klas.
      Maar dat kreeg ik zo snel niet meer voor elkaar en uiteindelijk was het ook heel leuk om samen te doen tijdens het feestje.......zowel jongens als meisjes vonden het leuk om te maken.

      Delete
    2. Jaaa, wat leuk de link doet het!
      Wij hebben regelmatig "kook & Bak-feestjes" gegeven. Zelf mini-hamburgers gemaakt op minibroodjes met sla en toebehoren en dan grillen op de grillplaat van het gourmetstel. Of zelf soep maken! Met onze oudste hebben we ooit zelf bonbons gemaakt en mergpijpjes... kreeg ik zomaar bij de bakker van die mooie bonbondoosjes, konden de kids deze gevuld na afloop mee naar huis nemen. Omdat hij eind november jarig is en de Sint er dan al is hebben we ook een keer dat als thema gebruikt. Alle spelletjes stonden toen in het teken van Sinterklaas & Piet. En zelf pepernoten bakken natuurlijk! Een hoop werk maar je hebt gelijk zowel jongens als de meiden vonden dit leuk!

      Delete
    3. O ja, pepernoten bakken doen we ook regelmatig hier. Ze kennen dat hier niet maar de franse vriendjes en vriendinnetjes vinden het allemaal super lekker.
      Ja en na een feestje vinden kinderen het vaak erg leuk om iets wat ze zelf gemaakt hebben mee naar huis te nemen.
      Zo zie je maar weer genoeg ideëen en als we op deze manier ook nog uit kunnen wisselen........

      Delete

Post a Comment

Popular Posts